اتحادیه هواداران سایبری سپاهان اتحادیه هواداران سایبری سپاهان عاشقان سپاهان
عاشقان سپاهان
اخبار و مقالات و تحليلها درباره باشگاه سپاهان و ورزش استان اصفهان

 

 

هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با دیدار روز سه‌شنبه سپاهان ایران و الاهلی عربستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد
 
سایت گل -  شاگردان زلاتکو کرانچار که طی هفته‌های گذشته در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند و دو رقیب مستقیم خود در لیگ برتر و جام حذفی را از گردانه رقابت حذف کردند، حالا باید در سومین دیدار حساس این فصل خود به مصاف الاهلی عربستان بروند، تیمی که فصل گذشته سپاهان را حذف کرد و شاگردان کرانچار حالا فرصت حذف این تیم را به دست آورده‌اند. 
الاهلی عربستان فعلاً در گروه سپاهان صدرنشین است و کار تیم اصفهانی برای تصاحب جایگاه این تیم در صدر جدول بسیار سخت است، خصوصا اینکه سپاهانی‌ها دو روز پیش در دیداری سنگین به مصاف استقلال رفتند و بدون شک بازیکنان این تیم با خستگی فراوانی به مصاف الاهلی می‌روند. 
البته دو پیروزی مقابل استقلال و تراکتورسازی به ترتیب در جام حذفی و لیگ برتر، باعث می‌شود تیم اصفهانی با انگیزه به مصاف تیمی برود که پنجشنبه گذشته مقابل الرائد متحمل شکست شده است اما شرایط امتیازی سپاهان در جدول به گونه‌ای نیست که کرانچار بتواند به بازیکنان تیمش استراحت دهد و خستگی مسابقه حذفی بدون شک بر شرایط تیم اصفهانی تاثیر خواهد گذاشت. 
الاهلی هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی لیگ عربستان قرار دارد و با توجه به صدرنشینی‌اش در گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، امیدواری بسیاری نسبت به صعود به دور بعد رقابت‌ها دارد. تیم عربستانی که با اختلاف ۳ امتیازی نسبت به سپاهان صدرنشین گروه به شمار می‌رود، در صورت باخت مقابل سپاهان با اختلاف کمتر از دو گل، باز هم صدرنشین گروه خود باقی می‌ماند اما سپاهانی‌ها فرصت این را دارند که در اصفهان این تیم را متوقف کرده و در بازی برگشت نهایت امتیاز را از تیم عربستانی بگیرند. 
 
درباره الاهلی 
سبزهای الاهلی پس از اینکه در دور گذشته لیگ قهرمانان آسیا دو بار در دور گروهی و دوبار در دور یک چهارم نهایی به مصاف سپاهان رفتند، یک پیروزی، دو تساوی و یک برد دلچسب در جده را دشت کردند حالا بایستی بار دیگر در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف قدرت فوتبال ایران سپاهان بروند و سپاهانی ها خوب می دانند که فرصت انتقام خیلی زود در اختیار آنها قرار گرفته است. 
الاهلی شاید برای علاقه مندان به فوتبال در اصفهان و ایران زیاد احتیاج به معرفی نداشته باشد، تیمی که در طی چند سال اخیر در فوتبال عربستان رشد کرده و بار دیگر به تیم خوب و یکدست دهه های پیشین بازگشته است. فینالیست سال ۲۰۱۲ آسیا که چند ماه قبل با شکست برابر اولسان هیوندای کره جنوبی نتوانست قهرمانی آسیا را بعد از حذف تیمهایی نظیر سپاهان و الهلال کسب کند و نبرد سه‌شنبه شب سپاهان، نبرد نایب‌قهرمانان سال ۲۰۰۷ و سال ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا هم می‌تواند لقب گیرد. 
 
چهره‌های نام‌آشنا در ورزشگاه فولادشهر 
بازیکنان ملی پوش سعودی به همراه چهره های نام آشنای خارجی این تیم چون ویکتور سیموئز، جایرو پالومینو، دیگو مورالس و احمد الحسنی تیمی هماهنگ را تشکیل داده اند که به احتمال فراوان باز هم برای سپاهان دردسرساز خواهند بود. 
الاهلی که در طی چند ماه اخیر فکر و ذکرش موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا بوده، در ابتدا نتوانست در لیگ عربستان سعودی نتایج خوبی بگیرد اما کم کم از جایگاه هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر عربستان به جایگاه چهارم صعود کرد، هرچند که هنوز امیدی به قهرمانی لیگ عربستان ندارد. نبرد سه‌شنبه دو تیم ایرانی و عربستانی بدون شک یکی از سخت‌ترین و البته جذاب‌ترین نبردهای دو تیم به شمار خواهد رفت که هواداران دو تیم را پای تلویزیون‌ها میخکوب خواهد کرد. 
 
پرتاب ترقه و اتفاقات حاشیه‌ای بازی قبل 
یادآوری اتفاقات حاشیه‌ای بازی دو تیم سپاهان و الاهلی عربستان در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا هم از نکات جالب توجه این بازی به شمار می‌رود. در بازی ۲۹ شهریور 91، چند نفر از تماشاگران در دقیقه ۶۳  چند ترقه درون زمین فولادشهر پرتاب کردند و داوران به دلیل این اتفاق بازی را متوقف کردند. جریان از این قرار بود که عادل کلاه کج که تصور می کرد ترقه پرتاب شده، قطعه ای سنگ است، آن را به طرفی پرتاب کرد تا پای بازیکنان روی آن نرود اما ترقه با صدای بلندی منفجر شد و کمک داور بازی نیز از کنار زمین به میان میدان فرار کرد. پس از آن ناظر بازی و نماینده AFC مشغول صحبت با تماشاگران شدند و بازیکنان الاهلی نیز به گوشه زمین آمده و مشغول صحبت با مسئولان شدند. در نهایت پس از گذشت نزدیک به ۱۰ دقیقه، داوران بازی راضی شدند که بازی را دوباره به جریان بیاندازند. سپاهان در این دیدار به تساوی بدون گل رسید و پرتاب ترقه هم 30 هزار دلار جریمه برای آنها به همراه داشت.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط سيدعليرضاسجاد